Da li je veštačka inteligencija u sportskim video-igrama toliko precizna?
Kompanija EA Games, poznati svetski proizvođač sportskih video-igara, umela je do sada prilično precizno da predvidi konačne ishode brojnih velikih sportskih događaja. Kompanija je prvo iskoristila svoju popularnu video-igru i predvidela da će reprezentacija Nemačke osvojiti Svetsko prvenstvo u fudbalu 2014. godine u Brazilu, a takođe je koristila svoj svetski poznat naslov „Madden“ kako bi predvidela pobednike jednog od najgledanijih sportskih događaja na svetu – Super Bowl-a. Zanimljivo je da je kompanija EA sports čak 9 od 13 puta uspešno predvidela pobednika ove utakmice. Ista situacija dogodila se i ove godine, kada je kompanija EA Sports tačno predvidela da će reprezentacija Francuske osvojiti ovogodišnje Svetsko prvenstvo u fudbalu, koje je održano u Rusiji.
Tokom maja meseca, mesec pre početka Svetskog prvenstva u fudbalu, kompanija EA Sports je pokrenula simulaciju preko svog besplatnog „Russia World Cup“ DLC dodatka za video-igru FIFA 18 kako bi ustanovila ko će biti pobednik, a rezultat je bio isti kao i u stvarnosti – Francuska je i u video igrici bila svetski prvak. Kompanija je takođe prikupila i iskoristila statističke podatke sa preko 406 miliona virtuelno odigranih fudbalskih utakmica preko FIFA 18 platforme, uključujući i milijardu datih golova i čak 1,7 milijardi odbranjenih šuteva. Na čak 170 miliona utakmica, korisnici su birali reprezentaciju Brazila, njih 153 miliona se odlučilo za Francusku, dok je 81 milion igrača izabrao Argentinu. Najveći procenat pobeda imala je upravo Francuska, sa čak 248 hiljada pobeda, dok je iza nje bio Brazil sa 226 hiljada pobeda i Nemačka sa 105 hiljada pobeda.
Naravno, svi ovi podaci ne znače da se možemo oslanjati na veštaču inteligenciju u sportskim video-igrama za precizno predviđanje ishoda sportskih događaja, ali je fascinantno sa kojom preciznošću i sa kolikim procentom uspešnosti je to moguće uraditi.